FAST FOOD W WERSJI LIGHT?


Studio Cl Art/photl.com
Myślisz, że połączenie jedzenia potocznie nazywanego ”śmieciowym” i zdrowia nie jest możliwe? Nic bardziej mylnego. Dobrze wiesz, że gdy od czasu do czasu nachodzi cię ochota  na coś „niezdrowego”, żadne racjonalne przesłanki nie są w stanie cię tego odwieźć. Wystarczy, że tradycyjne, ale niezdrowe pyszności zamienisz ich zdrowszymi zamiennikami.
• • •
Frytki w wersji light
Na samą myśl o frytkach leci ci ślinka, ale świadomość tego ile soli i oleju w sobie zawierają cię przygnębia? Ten tradycyjny belgijski smakołyk aż dwukrotnie zanurzany jest w gorącym oleju!  Chrupkość i doskonały smak otrzymasz, gdy zamiast w oleju pokrojone ziemniaki wyłożysz na posmarowanej oliwą blaszce. Dodatkowo dopraw pokrojone w słupki ziemniaki świeżo zmielonym pieprzem i solą oraz posiekanymi ziołami tj. oregano, bazylia. Palce lizać!

 

 

Hamburger inaczej
Jednym z najbardziej kalorycznych części tej szybkiej kanapki jest oczywiście mięso. Mielone, mocno doprawione, smażone i tłuściutkie. Zamiast tradycyjnego burgera przerzuć się na jego wersję warzywną. Kotleta możesz zrobić np. z ciecierzycy. Wystarczy, że  kupisz paczkę ziaren i zamoczysz je na noc w wodzie. Następnego dnia zmiksuj ziarna z odrobiną oliwy, soli, pieprzu i ostrej papryki. Do takiej masy możesz dodać pokrojoną w kostkę cebule. Z powstałej masy uformuj kotlety i obtocz je w bułce tartej, smaż w odrobinie oleju na złoty kolor z obu stron. Zamiast białego pieczywa wybierz ciemną bułkę i naładuj do niej pomidora, sałaty, ogórka, kiełków rzodkiewki i kotleta z ciecierzycy. Smacznego!

Zdrowy milkshak'e
Nie wyobrażasz sobie porządnego fast food'owego posiłku bez słodkiego shake’a? To nie problem, wystarczy, że skupisz się na świeżych i naturalnie słodkich składnikach.  Zamiast tłustego mleka, wybierz to w wersji light lub jego roślinną alternatywę- sojowe, z orzechów laskowych czy migdałowe. Pragniesz porządnej dawki energii? Do mleka dodaj jednego małego banana, porządną łyżkę masła orzechowego i odrobinę naturalnego kakao.  Smaczne, zdrowe i wyjątkowo pożywne.

A co z sosami?
Nieodłącznym dodatkiem każdego dania w fast foodzie są sosy. W prosty sposób możesz przygotować je w domu. Sos pomidorowy czy barbecue to nic innego jak wrzucone na patelnie i zredukowane do postaci gęstego kremu, pomidory.  Odpowiednio doprawione solą, pieprzem, ziołami, cukrem i odrobiną octu balsamicznego będą smakowały lepiej niż ketchup kupiony w sklepie. Sos czosnkowy zamiast z majonezu, można zrobić na bazie kefiru z odrobiną zmiażdżonego czosnku, świeżego pieprzu i ziół. Dobrym pomysłem jest także wymieszanie odrobiny śmietany light z musztardą (taką jaką lubicie najbardziej)- z tego połączenia powstanie wyjątkowo smaczny i treściwy sos, którego dodajemy tylko odrobinę.

SEXY MAMA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>